Quick Notice

Hak cipta tidak terpelihara. Anda layak untuk meng'copy' dan meng'comment' sebarang 'post' kami. Powered by Blogger.

Perjumpaan X-Hafiz Klang 09

Friday, December 18, 2009 | @mirfathirah

Mat'am Mu'azzim,18 Dec 09- SAtu perjumpaan bekas pelajar Hafiz Klang telah diadakan bersama dengan ust Hafiz Haneefa di restoran Mu'azim syari' Salam berdekatan dengan Masjidil Haram Madinah. Tujuan perjumpaan yang julung kalinya diadakan adalah untuk mengeratkan silaturrahim yang sudah lama keruh kerana berada berjauhan untuk menuntut ilmu di Madinah. Kebetulan Ustaz Hafiz dapat tawaran diwaktu akhir2 sebelum ketibaan haji oleh Syarikat KSB travel untuk menjadi Guru Agama dan pegawas sepanjang musim haji.

Perjumpaan ini telah dihadiri oleh semua bekas-bekas pelajar yang pernah belajar di Maahad dan Kolej(3 orang pelajar maahad dan 7 orang pelajar Diploma Hafiz). Sesi perjumpaan bermula pada pukul 9.00 malam dan dimulai dengan Taaruf ringkas tentang pengajian masing2 dari pelajar seterusnya ucapan nasihat dan perbincangan semasa mengenai situasi di Malaysia...


Kemudian Majlis di selangi dengan hidangan nasi mandi Hashi dll...(Yang sponsor ust ler hehe)Barakallahu laka... Sebelum mengakhiri majlis perjumpaan ini Ust Hafiz menyampaikan salam dari semua Ust2 dan Ustz2 dari Maahad Hafiz Klang kepada bekas pelajar mereka yang berada di Bumi Nabi Muhammad S.A.W... Wa'alaikumussalam wbr.. Pada keesokkan harinya akan diadakan perjumpaan bersama dengan Imam Masjid Quba' Dr. Imad Zuhayr al-Hafiz pada pukul 9 pagi insyallah berhampiran dengan Masjid dan Maktabah Jami'ah untuk memperkenalkan pelajar2 Hafiz yang berada di Jamiah sekarang..

Akhir sekali saya bagi pihak media mengucapkan jazakallahukhairan kepada Ust Hafiz mengadakan perjumpaan yang ringkas tetapi membawa kenangan...Sampaikan salam kami kepada semua Ust2 dan ustz2 terutama Pengarah Kolej Hafiz, Ust Muhammad Haneefa, Pengetua Kolej, Pn hjh Asemah Muammad Din...Semoga Allah memberkati dan merahmati Antum semua....Wallahua'lam

Berita Disediakan oleh: Amirfathirah Madani09

Tags: | 2 Komens

2 Komens:

Nabil MJ said...

Assalamu'alaikum.

Salam,ni ana nabil jamil.Nak tnya skit.Gmbr2 tu diambil ketika di restoran ke?Klu ye,mmg restoran di Arab saudi makan bersila ek?
Ingat kot ada bangku n meja mcm d malaysia.
Pengalaman baru n menarik ni..hehehe

@mirfathirah said...

Wsalam
memang batul pun akhi kt cni makan baesila...hehe..
Tak caye sahabat2 pakcik pun kiteorg dah bawa g makan..Tanye ckgu Saadan n da geng

Try us on Wibiya!