Quick Notice

Hak cipta tidak terpelihara. Anda layak untuk meng'copy' dan meng'comment' sebarang 'post' kami. Powered by Blogger.

Begini cara membanteras PELAJAR yang hisap rokok

Sunday, March 20, 2011 | @mirfathirah


MAsyallah wa tabarakallah

Ape taknya?

Sekarang nih dah dekat 4 bulan جامعة الإسلامية بالمدينة المنورة memerangi Rokok dan Perokok
Cukup ker sekadar menghiasi di papan tanda iklan kebanyakannya mengenai bahaya rokok untuk diri sendiri. Ini bukan ayat untuk mengutuk tetapi ingin menunjukkan bahawa bertapa bersungguhnya pihak Universiti yang dikendalikan oleh Mudirnya, Dr. Ali al-'Uqla ingin membanteras gejala merokok dikalangan pelajar-pelajar dibidang agama untuk menghentikan apa yang telah tersedia maklum haramnya.

Apa yang menarik minat saya untuk berkongsi bersama hari ini adalah tidak terhenti pihak Universiti membanteras rokok di papan-papan iklan sahaja, juga pada logo Universiti,
Pagi tadi ketika madah Hifzul -Quran sheikh juga menasihati pelajar-pelajar untuk menghindarkan @ menjauhkan diri dari perbuatan yang kotor iaitu merokok...

Diantara pengajarannya adalah kita dapat mengambil kaedah yang telah digunakan oleh pihak Universiti Islam Madinah bahawa pentingnya seorang sheikh @ ustaz @ ustazah @ pensyarah @ guru merasa tanggungjawab untuk menasihati pelajar untuk menjauhi rokok.

Tetapi kenala juga dipastikan bahawa seorang ustaz @ ustazah @ pensyarah yang nak nasihat itu jangan bercakap sahaja tetapi tidak merokok.

يآأيها الذين ءامنوا لم تقولون ما لا تفعلون surah as-soff:2.

اللهم اجعلنا من أهل المحافظين في علوم الدين...أمين

WAllahua'lam

Tags: | 11 Komens

Dah bg cuti lg..SR500bn social spending package outlined.. Benarkah?

| @mirfathirah

Custodian of the Two Holy Mosques King Abdullah addresses the nation on Friday. (SPA)

By MUHAMMAD IBRAHIM | ARAB NEWS

JEDDAH: In a major televised announcement, Custodian of the Two Holy Mosques King Abdullah unveiled on Friday a SR500 billion social spending package that includes a minimum wage and cost-of-living bonus for government workers, unemployment allowances, a boost in housing loans and an increase in health spending.

Half of the value of the package — SR250 billion — will be used to construct 500,000 homes to address the country’s growing housing shortage. The king also announced a ministerial-level anti-corruption commission that will be headed by former Shoura Council member Muhammad Abdullah Al-Sharif. The authority will check financial and administrative corruption in government departments and will report directly to the king.

During his address to the nation, the king thanked his people for foiling the attempts of those who called for a day of protests on March 11.

“I am very proud of you,” he said. “The national memory should preserve that you are the guardians of national unity. You are always in my heart. I get my strength and determination from Allah and from you.”

Regarding the massive spending package, Justice Minister Muhammad Al-Eissa commended the royal decrees and said they would promote the welfare and wellbeing of citizens all over the country.

“The new welfare programs incurring huge spending are unprecedented in the Kingdom’s history,” the minister said. “It reflects King Abdullah’s desire to improve the living condition of citizens.”

Shoura Council Chairman Abdullah Al-Asheikh also praised the new royal decrees and said the comprehensive welfare programs would boost the Kingdom’s progress and stability.

Talal Al-Oqail, adviser to the Ministry of Islamic Affairs, thanked King Abdullah for taking a series of decisions to strengthen Qur’an memorization centers and the Commission for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice as well as to renovate mosques all over the Kingdom. The package includes SR300 million to support the Islamic Dawa (Call & Guidance) offices and SR200 million to support Qur’an-memorization organizations.

The royal decrees announced on Friday are:

• A one-time cash payment of two months salary to all government employees, including members of the military, in addition to two months worth of living stipends to Saudis studying under government scholarships.

• A monthly unemployment payment of SR2,000 to the unemployed starting from Nov. 26, the start of the Hijra year 1433.

• The establishment of a minimum wage for Saudi government employees of SR3,000 per month.

• SR250 billion allocated for the construction of 500,000 housing units across the country.

• Establishment of the anti-corruption commission within three months.

• SR16 billion allocated to the Ministry of Health to expand facilities and construct new hospitals.

• An increase in the home-building lending limit at the Real Estate Development Fund from SR300,000 to SR500,000 per loan.

• An increase in loan limits to private hospitals from SR50 million to SR200 million.

• The creation of 60,000 new military jobs under the Interior Ministry.

• Wage increases to military personnel through upgrading each member’s pay grade by one step.

• Expanding branches of the General Presidency for Scholarly Research and Ifta, including the creation of 300 new jobs.

• SR200 million to the Commission for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice for more offices across the county.

• Five hundred new positions at the Ministry of Commerce and Industry to check prices in the market and punish violators.

The royal decree also includes the promotion of increased Saudization in the private sector. It also includes an order that the Kingdom’s media organizations refrain from criticizing religious leaders.

Muhammad Humaidan contributed to the report.

Kami menunggu lagi 15 hari yer....hehe

Tags: | 0 Komens

Siapa di medan ini sila ambil perhatian!!!

Saturday, March 19, 2011 | @mirfathirah



Aku kerap bertanya ikhwah yang masih bujang dan sepatutnya sudah kahwin setiap kali bertemu mereka: “Bila nak kahwin? calon-calon akhawwat kat Baitul Muslim dah makin ramai?”. Macam-macam jawapan bersahaja yang diberikan: “InsyaAllah ustaz bila sampai masanya” “ belum ada feel lah”, ekonomi belum kukuh”, “masih banyak perkara yang perlu didahulukan (priority)” ‘”nantilah dulu, tak fikir lagi………”

Bagi aku jawapan begitu tidak pelik kalau orang itu orang biasa yang tidak pernah diperdengarkan fikrah Islamiyyah dan dididik dengan perjuangan. Tapi andainya jawapan itu lahir dalam kalangan mereka yang telah ditarbiah dan hadham manhaj tagyir Islam…kurang logik dan tidak boleh diterima akal. Bahkan sepatutnya mereka mesti faham bahawa mereka perlu segera kahwin kerana:

i) Perkahwinan seorang da’ie bukan sekadar diasaskan oleh nafsu bahkan kerana ia satu tuntutan dakwah. Bukan sekadar menyelamatkan diri dari fitnah tapi menyelamatkan ummah dari musibah. Kalau tunggu feel, rasa dan bernafsu, setengah orang prioriti nafsunya pada harta, kerjaya, kereta, melancong, pangkat dan kedudukan melebihi feel terhadapwanita dan perkahwinan. Bila sudah senang dan mencapai impiannya baru mula berfikir untuk berkahwin, waktu tu juga bukan kerana feel tapi sekadar menjadi pelengkap diari hidup seorang lelaki. Waktu itu kalaupun belum terlambat tapi pastinya kurang produktiviti. Sedangkan Sumbangan paling besar seorang akh adalah melalui rumahnya.

ii) Perkahwinan merupakan tangga kedua untuk menegakkan semula Islam. Musuh pula menjadikannya medan untuk menghancurkan Islam. Lihat sahaja kes perceraian yang berlaku di negara kita (http://www.islam.gov.my/informasi) .Setiap tahun meningkat. Ini memberi gambaran buruk terhadap imej Islam dan menakut-nakutkan golongan teruna dara untuk berkahwin. Kalau orang yang memiliki kesedaran dan faham matlamat berumahtangga lambat berkahwin, pastinya arus kehancuran itu akan menang dan kita lemas dalam ombaknya. Berkahwinlah dan lawan arus itu dengan arus. Anda perlu buktikan bahawa rumahtangga da'ie adalah binaan kebahagiaan dan di dalamnya penuh keseronokan bukan seperti yang digambarkan.

iii) Kita perlu bersegera mempersiapkan barisan pejuang yang mantap tarbiahnya. Setiap orang yang ditarbiah wajib mentarbiah. Setiap yang memperolehi fikrah wajib mewariskan fikrah dan perjuangannya. Orang yang paling sesuai menerima semua itu adalah anak-anaknya sebelum orang lain. Lantaran itu sepatutnya setiap akh berusaha memperolehi zuriat yang ramai dan mendidik setiap seorang dari mereka memahahami apa yang difahami oleh ibubapanya. Mana mungkin beroleh ramai kalau perkahwinan dilakukan di senja hari ketika matahari hampir terbenam. Musuh pula dengan mudah menyediakan tenteranya dan memasukkan jarum pelali untuk membekukan langkah ummah kehadapan. Kes anak luar nikah (http://berita-harian-online.com/statistik-anak-luar-nikah-di-malaysia/), buang bayi dan bermacam isu sosial memihak kepada mereka dan memberi kekuatan perjuangan mereka.

iv) Nak tunggu urusan keluarga selesai? …tanya balik diri anda…bila? bila tarikh selesainya. Urusan keluarga takkan pernah selesai. Dari kenduri kendara hinggalah sakit mati, itu perjalanan peristiwaa dalam keluarga yang bakal silih berganti. Cuma akan tamat bila anda telah ‘tamat’. Seoang akh perlu faham bahawa mereka bukan ditarbiah hanya untuk dikecapi kejayaannya oleh keluarga. Anda adalah harapan ummah untuk mengeluarkan mereka dari permasalahan yang belum nampak noktah penamatnya. Setelah ditarbiah dengan isu-isu besar, kenapa jadi mengecil ‘himmah’ anda? Anda mengagalkan impian dan wawasan.

v) Nak tunggu kaya? Nak tunggu settle semua?....ermm, kalau tanya orang paling kaya di dunia pun dia akan menjawab saya belum cukup kaya lagi, banyak lagi impian saya belum tercapai. Satu lagi, hidup di dunia ini tak akan ada istilah settle. Selesai satu masalah pasti datang masalah lain. Semua masalah akan selesai hanya kalau kita menjejak kaki ke syurga. Kalau ke syurga….Ameen. Perkahwinan adalah antara wasilah orang saleh mengintai syurga. Orang yang nak tunggu settle segalanya dan cukup duitnya mungkin terlupa janji Allah SWT dalam al-Quran:
32

Dan kawinkanlah orang-orang yang masih sedirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (rkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. dan Allah Maha luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui. (al-Nur:32)

Kata Ibnu Abbas r.a: “ Allah SWT memerintahkan supaya bernikah dan memberikan galakkan, ia memerintahkan hambanya menikahkan orang yang merdeka dan hamba sahaya. Allah berjanji untuk memberikan kesenangan kepada mereka”. Kata Ibn Mas’ud r.a: “Carilah kekayaan melalui pernikahan” (lihat: Tafsir al-Tabari: 19/166)

Kata Ibnu Kathir: “ Yang termaktub dalam kemurahan dan kelembutan Allah SWT terhadap hamba-hambanya ialah Ia akan memberi rezeki kepada lelaki dan wanita yang berkahwin sesuatu yang mencukupi keperluan keduanya”. (Tafsir Ibn Kathir:51/52)

Berkata al-Saadi dalam tafsirnya: “Maka tiada yang menghalang dakwaan kamu yang menyangka bahawa apabila berkahwin kamu akan menjadi fakir kerana banyaknya tanggungan kamu, sedangkan ayat ini mengalakkan kamu berkahwin dan Allah berjanji kepada orang yang berkahwin untuk mengkayakan mereka setelah hidup dalam kefakiran” (Tafsir al-Saadi: 567)


Jadi apa alasan anda lagi untuk lambat kahwin, menangguh-nangguhkan perancangan dan sengaja menghabiskan usia muda dengan urusan-urusan dakwah yang ringan. Anda bukan lelaki tulen atau jangan marah kalau dipersoalkan ‘kelakian’ anda.
Wallahua'lam...


Thursday, July 29, 2010

Tags: | 0 Komens

Hadiah cuti utk kali kedua!!!

Friday, March 18, 2011 | @mirfathirah

واس - الرياض
أمر خادم الحرمين الشريفين الملك عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود حفظه الله بأن يكون يوم غد السبت الموافق 14/4/1432هـ عطلة رسمية لكافة قطاعات الدولة وللطلبة والطالبات في جميع المراحل التعليمية بما فيها التعليم العالي.

وحسب بيان صدر اليوم عن الديوان الملكي فإن ذلك يأتي تفاعلاً مع ردود الفعل الوطنية لأبناء وبنات الوطن الأوفياء ومشاركة لأفراحهم التي عبرت عن ولائهم لدينهم ووحدة وطنهم

Bersyukur kepadaNYa kerana dapat lagi dihidupkan dalam negara yang serba aman...

Kelmarin berkesempatan menghadiri program ramah mesra bersama....

Jejaka tampan...heee

Jangan ingat kita yang belajar agama ni adalah orang yang pertama akan masuk syurga, sedangkan orang yang belajar agamalah yang pertama ditempatkan dalam syurga..Jadi berhati-hatilah ketika mengeluarkan fatwa mufrad kepada masyrakat yang jahil!!

Tags: | 0 Komens

Nice Topic!! Hari Bergembira bertukar Menjadi Hari Penyesalan

Tuesday, March 15, 2011 | @mirfathirah

Inikah yang anda inginkan?

1.0 Pendahuluan

Bernikah adalah sesuatu yang menggembirakan. Jarang orang tidak bergembira pada hari pernikahan mereka. Masakan tidak, gelaran raja sehari disandang dan dijulang. Bagi pasangan yang sudah lama bertunang, detik persetujuan para saksi semasa majlis pernikahan amatlah melegakan!
Kadang-kadang, keluar air mata kegembiraan dari pasangan pengantin kerana terlalu gembira telah menyempurnakan sebahagian agama dan menuruti sunnah nabi. Seperti mana yang disabdakan oleh Nabi :
النكاح سنتى فمن رغب عن سنتى فليس منى , nikah itu adalah sunnah ku, jika sesiapa yang menolak sunnah ku, maka ia bukanlah dari golonganku.

Namun awas, jangan disangka kegembiraan menuruti sunnah nabi itu membuka jalan ke syurga semata-mata, kerana ia juga mampu mengheret kita masuk ke dalam jurang neraka yang dalam lagi menakutkan, jika ia tidak dilaksanakan seperti yang diperintahkan.

2.0 Menangis bertukar gembira

Apabila dua merpati sejoli di ijab kabulkan... maka bergembiralah kedua-dua keluarga, dan menangislah sang syaitan. Menangisnya sang Syaitan adalah kerana tertutupnya peluang kepadanya untuk memujuk si lelaki dan si perempuan melakukan zina.



Tapi, adakah anda menyangka syaitan yang menangis melihat dua orang yang bernikah itu akan lari merajuk membawa diri? Tidak sama sekali, di hadapan sana ternanti banyak lagi perangkap untuk mereka. Satu persatu perangkap itu mengena, dan tangisan syaitan terhenti dan diganti pula dengan ketawa yang terbahak-bahak!
Sang Syaitan ketawa kerana geli hati melihat si pasangan yang terlalu gembira hingga terlupa segala ajaran agama walaupun kedua-duanya mengaku sebagai pejuang agama. Habis ditolak tepi agama yang selama ini menjadi perjuangan mereka. Syariat diletak tepi, adat yang sesat dijulang tinggi.
Sang Syaitan gelak terbahak-bahak melihat aksi manja si isteri menyuapkan nasi ke mulut si suami yang hanya layak menjadi koleksi peribadi mereka berdua menjadi tontonan semua orang. Habis ditolak tepi perasaan malu. Malah dibanggakan pula kenangan itu dengan meng'upload'kan pula di dalam facebook, untuk tatapan seluruh dunia. Kalau boleh, biar Presiden Amerika Barrack Obama tahu dia berkahwin hari itu dan makan bersuap dengan bangga.

Sang Syaitan bertambah galak gembira ketawa melihat si suami dengan ghairah mencium kepala si isteri tanpa menghiraukan puluhan mata yang menyaksikan adegan sulit ini. Malah bangga pula mengulang adegan ini apabila diminta photographer upahan dari kedai yang berdekatan. Diulang tayang tanpa segan, walaupun si muslimah itu dahulunya terkenal sebagai seorang yang paling pemalu dalam dunia ini.

Sang Syaitan hampir pecah perut suka sambil berguling-guling dengan adegan romantik si suami dan si isteri yang bergambar di tepi pantai, atas pokok, di sawah padi, dalam air, atas katil, tepi rumah dengan pelbagai pose yang difikirkan menarik. Entah mana silapnya, suara lantang si suami yang beriya-iya mahu menegakkan daulah islamiah dalam liqa dan usrah yang dikendalikannya, langsung tidak berbunyi bila gambar isterinya puas di raba oleh kamera orang yang bukan muhrim. Segala sisi bentuk isterinya habis dilapah oleh si photographer yang kemudiannya menguploadkannya di laman web untuk ditatap oleh seluruh isi dunia.

Sang Syaitan kembali suka kerana berjaya memujuk si isteri yang terkenal dengan kepakaran membimbing usrah dan tamrin serta kuat berdakwah untuk bersolek dengan tebal. Habis hilang prinsip bersolek hanya untuk suami yang dijajanya kesana kemari di alam kampus dahulu. Kening dicukur sedikit, gincu dilanyak atas bibir, eye shadow, blusher, powder, maskara dan segala macam perhiasan bertenggek di mukanya. Itu belum dicampur dengan minyak wangi yang menarik perhatian segala makhluk yang ada di persekitarannya. Bila ditanya mengapa berbuat demikian, jawapan acuh tak acup diberikan.. mak yang suruh.

Itu belum dikira dengan majlis persandingan serta suasana majlis perkahwinan yang begitu mewah dan membazir.

Syaitan kembali tersenyum gembira.





3.0 Gembira bertukar Menyesal
Kadangkala, apabila sudah menjadi kebiasaan kita melakukan sesuatu perkara, tiba tiba datang pula satu peringatan memberitahu bahawa kebiasaan kita itu tidak benar, menyeleweng dan jauh dari panduan agama... kita akan cepat melenting, marah dan menyampah.

Apatah lagi sememangya selama ini terkenal sebagai juru dakwah yang popular. Berceramah pula di masjid dan surau. Maka pasti si juru dakwah itu segera mencari sebanyak mungkin kitab dan dalil untuk menghalalkan kebiasaan yang dia lakukan itu. Ahh.. mana boleh pendakwah seperti aku ditegur, malulah aku.

Maka dicapailah Mr Google mencari dalil menghalalkan perbuatannya. Bila tidak bertemu, dicarikan pula pendapat-pendapat yang 'gharib/asing' walaupun dari sumber-sumber yang tidak diyakini, asalkan mampu untuk menjadi hujah pelepas dari teguran yang diberikan.

Janganlah bersikap demikian ya akhi wa ukhti. Renungkan seketika majlis perkahwinan itu. Benarkah itu majlis yang dirahmati Allah ataupun dibenci oleh Allah. Jawablah dengan hatimu berpandukan kepada Nas yang benar lagi sahih. Sengaja tidak ditaburkan dalil dari Al-Quran dan As-Sunnah dalam artikel ini (walaupun dalilnya terlampau banyak) supaya anda dapat menilai dengan penuh berhati-hati majlis pernikahan itu dengan hati nuranimu yang suci itu.

Jangan sampai pada suatu hari nanti, kegembiraan yang dinikmati bertukar menjadi satu penyesalan yang tidak terperi. Tetkala seluruh harta, sahabat handai dan kaum keluarga tidak lagi mampu menjadi pendinding dan hujah bagi dirimu... yang ada hanyalah iman yang senipis bawang itu. Mampukah untuk menepis dosa bertimbun yang tiba kerana kealpaan mengikuti arahanNya di hari pernikahan tersebut?
Ingatlah kembali firman Allah dalam Surah Syuaara ayat ke 88 : iaitu di hari dimana tidak berguna harta dan anak-anak.

Adakah berani kita berbetah pada hari tersebut dengan hujah yang rapuh seperti mengatakan terpaksa mengikut permintaan ibu dan ayah , kaum kerabat serta sahabat handai, walaupun kita tahu permintaan untuk bersolek tebal, bersanding di hadapan orang ramai, adegan mencium, bergambar dengan posing-posing yang sulit, itu semua jauh dari panduan Islam. Namun, jika anda yakin mampu berhujah dan memberikan alasan di hadapan tuhan Rabbul Jalil, silakanlah melakukannya...


4.0 Penutup

Tugas seorang pendakwah ialah menyampaikan ilmu yang dipelajarinya untuk kembali kepada Allah. Tidak lebih dari itu. Samada perkara yang disampaikannya mampu mengubah orang yang mendengar dan membaca, itu bukannya kerja pendakwah. Itu kerja Allah.

Jangan pula timbul celaan dan kata nista selepas ini kepada orang yang menyampaikan seruan Islam ini, hanya kerana terkena pada batang hidung sendiri. Apatah lagi mengherdik dan memerli dengan kata-kata yang pedih lagi menyakitkan seperti , "Ko tak menikah lagi, bolehlah sembang. Tengok ar nanti bila ko kahwin...Macamana pula gayanya!" sambil tersenyum sinis bercampur geram.

Dan jangan pula bertindak mendoakan agar si pendakwah turut terjerumus dalam dosa yang sama supaya bila si pendakwah itu terbuat dosa yang sama, maka bolehlah diejek dan ditempik sekuat mungkin hingga di dengar seluruh penghuni dunia " Ceh, cakap orang lebih, kau pun sama aje!" dan berlalu dengan perasaan puas dan gembira.... kerana dendamnya telah berbalas.

Sesungguhnya, Aku hanya menyampaikan peringatan dari Allah dan risalah-Nya. Dan barangsiapa yang mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sesungguhnya baginyalah neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. (Q 72 : 22)

Selepas Tengah Malam
13 Oktober 2010


ditulis oleh Al-Hakimi As-Syah Alami @ 1:32:00 AM


Semoga kita dapat menilai dimanakah 'position' kita sebagai Penuntut ilmu ad-Deen merealisasikan sunnah yang telah dipelajari dan dihayati bukannya lazat sekadar di bibir sahaja.

لو كان خيرا لسبقون إليه

ونسأل الله يجعلنا من الذين يتبعون الحسنة من سنة نبينا المصطفى....أمين

Tags: | 0 Komens

Ucapanku ALFAIN MABRUK ya AKhi!!

Saturday, March 12, 2011 | @mirfathirah

MASYALLAH wa TABARAKALLAH!!

Kenapa gambar ini?
Tuannya shj yang tahu

Alhamdulillah ...segalanya berjalan dengan lancar pada majlis pernikahan Beliau.Walaupun berada jauh di nun seakan-akan aku berada di sisinya ketika majlis berlangsung. Takdala...
Just dapat mengkuti perkembangan update status fb nya yang membuatkan aku bersangka begini.

Maka, Bermulalah episod kehidupan seorang hamba yang masih lagi berbaki separuh umurnya untuk meneruskan dakwah kepada Allah. Cuma ingin mengucapkan tahniah kerana telah bergelar seorang suami, tidak lagi seorang ustaz kerana tanggungjawab yang utamamu adalah untuk isterimu dan anak-anakmu. Aku yakin dan percaya dengan keadaanmu ketika bujang sebelum ini telah melahirkan ramai anak-anak muda dan tua Islam yang berjaya. Dan tidak mustahil tanggungjawab yang akan dihadapkan dihadapan Allah S.W.T nanti kamu dapat hadapi sepanjang kehidupanmu.

Akhir sekali, ini sahaja yang dapat aku berikan hadiah untukmu wahai akhi @ abg ali (kerana dengan panggilan ini aku sentiasa melihatnya seperti syabab yang segar) bule ye abg. Ali.

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله ربّ العالمين والصلاة والسلام على نبينا الصطفى وعلى آله وأصحابه أجمعين ومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين
بارك الله لك ، وبارك عليك، وجمع بينكما على الخير والبركة، وعلى خير طائر...
أمين يا رب

Tags: | 0 Komens

Rehat sat....

Thursday, March 3, 2011 | @mirfathirah

Bab as-Salam Street

Rasa ganjil pula hujung minggu ni?
APa yang tak ganjilnyer?
Biasanya hujung minggu ni ada program turun padang

Hmmm....
Camtulah kalau selalu suka turun padang untuk berdakwah tiap-tiap hujung minggu
Bila tiada program terasa sunyi....so nasihat untuk myself kenalah buka kitab pula bila masa lapang. Berdakwah perlulah dengan ilmu barulah beramal mengikut kehendaknya...
Insyallah...akanku laksanakan

Wehdah 1:5th floor
2316
Malam Jumaat 28/03/1432

Tags: | 0 Komens

Try us on Wibiya!