Quick Notice

Hak cipta tidak terpelihara. Anda layak untuk meng'copy' dan meng'comment' sebarang 'post' kami. Powered by Blogger.

Nikmatillah...Alhamdulillah...

Thursday, January 7, 2010 | @mirfathirah

Walaupun 2009 telah meninggalkan kita selama-lamanya
tapi tidak seharusnya dibiarkan begitu sahaja
aku nukilkan untuk diriku
Sebagai muhasabah untuk diri yang hina
agar bertambah menjadi zuhud
dan sedia menerima segala kebenaran
walaupun pahit untuk menerimanya....

Inilah kali pertama aku mencukur

Tahun ni (1430 H)my first time untuk buat haji
So dinamakanlah 'Haji Islam' dalam diariku
Keperitan dan kesusahan sudahku tempuhi
Tujuannya khusus untuk mengabdikan diri kepada Allah S.W.T
Mudah2an Allah menerima Haji Islam ku walaupun banyak yang aku baru tahu
Melakukan Haji dengan diri sendiri
dengan persediaan mutaakkhir
Sehinggakan yang mana satu safa dan marwah pun aku tersilap
Hanya Allah yang mengetahui segalanya

tempat duduk ku sepanjang bermalam di Mina

Selesai sahaja Haji
3 hari aku terlantar atas katil
Demam yang terkumpul sepanjang perjalanan Haji
Ku namakan inilah Mukhayyam Tahunan
BAgiku pelajar baru Uni Is Mad

Selang selepas hampir sebulan
Berlalunya Haji yang masih tersemat dalam Hati
ku menerima sekeping kertas A4
yang bertulis "musa'adah"
Masyallah...Allah lebih mengetahui
Lalu ku sempurnakan kertas itu

Pada 8 Muharram 1430 /24 Dec 2009
Lepas solat maghrib di msjid jamiah
Aku lari balik dari Masjid haram kerana kepenatan
terlepaslah 1000 pahala...

Aku menerima ini...
Alhamdulillah kesykuran atas nikmat yang diberikanNya
Moga nikmat yang aku dapat ini
bukanla satu bala yang akan merosakkan diriku ini
mudah2an menjadi satu batu loncatan
Untuk lebih banyak beribadah KepadaNya
Supaya cintaku padaNya lebih dari seisi dunia
berdasarkan apa yang diajarkan oleh kekasihMU
Muhammad S.A.W...

اللهم إني أعوذ بك من البخل والجبن...أمين يا ربّ العالمين




Tags: | 0 Komens

0 Komens:

Try us on Wibiya!